Kieruje do strony głównej

Dolnośląska Okręgowa
Izba Inżynierów Budownictwa

Przenosi do strony głównej

Dolnośląska Okręgowa
Izba Inżynierów Budownictwa

Skreślenie z listy członków izby

Zgodnie z art. 42 ust. 1 i 2 ustawy o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, zawieszenie w prawach członka izby następuje w przypadku:

  1. wniosku członka izby (skreślenie na wniosek);
  2. orzeczenia o stwierdzeniu utraty uprawnień budowlanych;
  3. orzeczenia kary, o której mowa w art. 54 ust. 1 pkt 4;
  4. śmierci członka izby;
  5. nieuiszczania składek członkowskich przez okres 1 roku (skreślenie przymusowe).

W przypadku złożenia wniosku o skreślenie z listy członków izby (ad. pkt 1) z przyczyn określonych w § 11 Regulaminu postępowania przy zawieszaniu w prawach członka, skreślaniu z listy członków oraz wznawianiu członkostwa w Polskiej izbie Inżynierów Budownictwa, przy ponownym wpisie na listę członków możliwe jest złożenie wniosku o zwolnienie z opłaty administracyjnej (informacja poniżej).

Wzór wniosku o skreślenie z listy członków izby znajduje się poniżej w plikach do pobrania. Wniosek o skreślenie należy dostarczyć do biura izby, w terminie do 25 dnia miesiąca. Informacje o warunkach jakie należy spełnić, aby uzyskać ponowny wpis na listę członków izby znajdują się w zakładce: „WNIOSEK O WPIS NA LISTĘ CZŁONKÓW IZBY”.

W przypadku śmierci członka izby (ad. pkt 4) skreślenie z listy członków izby następuje uchwalą okręgowej rady na podstawie aktu zgonu (kopia/skan). Spadkobiercy zmarłego członka izby mogą złożyć wniosek o zwrot składek członkowskich (informacja poniżej). Mogą również wystąpić o zapomogę losową zgodnie informacją znajdującą się na naszej stronie internetowej: https://dos.piib.org.pl/strefa-doiib/pomoc-kolezenska/zapomoga-losowa/

ZWROT NIEWYKORZYSTANYCH SKŁADEK CZLONKOWSKICH:

W razie skreślenia z listy członków izby, Krajowa Izba i okręgowa  izba na wniosek byłego członka izby lub jego spadkobiercy zwraca składki uiszczone za pełne miesiące kalendarzowe następujące po miesiącu, w którym uchwała o zawieszeniu w prawach członka izby stała się ostateczna. Wzory wniosków o zwrot składki znajdują się poniżej, w plikach do pobrania.

WARUNKI ZWOLNIENIA Z OPŁATY ADMINISTRACYJNEJ W PRZYPADKU PONOWNEGO WPISU NA LISTĘ CZŁONKÓW IZBY PO SKREŚLENIU NA WNIOSEK:

Jeżeli skreślenie z listy członków izby nastąpiło na wniosek członka izby z następujących przyczyn: ciąża, urlop macierzyński, urlop wychowawczy, urlop rodzicielski, urlop tacierzyński, długotrwałe zwolnienie lekarskie, okres pobierania świadczenia rehabilitacyjnego, możliwe jest zwolnienie z opłaty administracyjnej ( § 11 Regulaminu). Wzór wniosku o zwolnienie z opłaty administracyjnej znajduje się w plikach do pobrania. Wniosek o zwolnienie z opłaty administracyjnej należy złożyć wraz z wnioskiem o zakończenie okresu zawieszenia.

Możliwość zwolnienia z opłaty administracyjnej nie dotyczy członków izby skreślonych „przymusowo” tzn. z powodu nieuiszczania składek członkowskich.

Dokumenty potwierdzające przyczyny uzasadniające zwolnienie z opłaty administracyjnej:

  • ciążę – zaświadczenie lekarskie potwierdzające stan ciąży,
  • urlop macierzyński – zaświadczenie pracodawcy o udzieleniu urlopu macierzyńskiego lub zaświadczenie ZUS
    o pobieraniu zasiłku macierzyńskiego lub urlopie macierzyńskim,
  • urlop wychowawczy – zaświadczenie pracodawcy o udzieleniu urlopu wychowawczego lub zaświadczenie ZUS
    o pobieraniu zasiłku wychowawczego lub urlopie wychowawczym,
  • urlop rodzicielski – zaświadczenie pracodawcy o udzieleniu urlopu rodzicielskiego lub zaświadczenie ZUS o pobieraniu zasiłku macierzyńskiego lub urlopie rodzicielskim,
  • urlop tacierzyński – zaświadczenie pracodawcy o udzieleniu urlopu tacierzyńskiego lub zaświadczenie ZUS o pobieraniu zasiłku macierzyńskiego lub urlopie tacierzyńskim,
  • długotrwale zwolnienie lekarskie – zaświadczenie lekarskie potwierdzające niezdolność do pracy przez okres dłuższy niż 33 dni lub zaświadczenie z ZUS o pobieraniu zasiłku chorobowego,
  • okres pobierania świadczenia rehabilitacyjnego – decyzja ZUS o przyznaniu świadczenia rehabilitacyjnego.

W przypadku ewentualnych pytań prosimy  o kontakt z Działem członkowskim DOIIB tel. 71 337 62 31 lub 71 337 62 31, e mail: biuro@dos.piib.org.pl.